گردو پاليز 09141832393 گردو پاليز 09141832393 .

گردو پاليز 09141832393

نهال گردو كانادايي

نهال گردو كانادايي ، يكي از ارقام بسيار مقاوم در برابر سرما

عملكرد گردو

عملكرد نهال گردو كانادايي ، يكي از برترين عملكردها در ميان ديگر انواع و اقلام گرو، در آب و هواي سرد است. اين نوع گردو، يكي از منحصر به فرد ترين قلم هاي گردو است، كه عليرغم دارا بودن كيفيت بسيار بالاي مغز گردو، توانايي فوق العاده اي در برابر سرما دارد. 

خصوصيات نهال گردو كانادايي

عملكرد نهال گردو كانادايي ، يكي از برترين عملكردها در ميان ديگر انواع و اقلام گرو، در آب و هواي سرد است

از خصوصيات اين نوع نهال گردو مي توان به زود بارده بوده بودن و مقاومت بالا در برابر سرما اشاره نمود. نهال گردو كانادايي ، از انواع ارقام طبيعي گردو مي باشد كه از پيوند عناصر و جزئيات مثبت كلون هاي آمريكاي شمالي به دست آمده است . از خصوصيات ظاهري نهال گردوي كانادايي مي توان به قد نيمه افراشته ي اين نهال اشاره نمود كه با گذشت زمان و تبديل شدن به درخت ، اين رقم كمي كج به نظر مي رسد.

مشخصات گردو

نهال گردو كانادايي ، يكي از مرغوب ترين گردو ها را در ميان ارقام ديگر گردو دارا است. مغز اين نوع گردو درشت و تقربيا داراي رنگي كهربايي و روشن است. به طور متوسط ، مغز اين نوع گردو ، 9 گرم از حدود 16 گرم كل وزن گردو با پوست را شامل مي گردد.

ارتفاع نهال گردو

ارتفاع نهال گردو كانادايي ، از حدود نود سانتي متر تا حدود يك متر و هفتاد سانتي متر، بسته به ميزان عمر نهال، متغير است. با توجه به رشد بهتر نهال گردو كانادايي ، در مناطق سرد ( به شرط آنكه از آخرين يخبندان سال مدتي گذشته باشد)، كاشت آن در مناطق شيب دار و كوهستاني يا زمين هاي هموار، ارتفاع نهال مي تواند متغير باشد.

ميزان باردهي گردو

 

ميزان باردهي نهال گردو كانادايي ، در سنين كم طبيعتا كم است

ميزان باردهي نهال گردو كانادايي ، در سنين كم طبيعتا كم است و در اين دوران مي بايست بيشترين توجه، بر روي نگهداري درست آن انجام بگيرد. اما اين قلم، بسيار زود بازده است و در مواردي از همان سنين اوليه شروع به باردهي، هر چند كم؛ مي نمايد. اما از حدود 3 تا 5 سالگي مي توان انتظار بازدهي حدود 25 تا 30 كيلوگرم از هر درخت را داشت و از سن 10 سالگي به بعد كه نهال گردو كانادايي ، به بلوغ مي رسد، به طور متوسط انتظار باردهي بين 65 تا 70 كيلوگرم دور از انتظار نيست و هر چه سن درخت بالاتر مي رود، ميزان باردهي آن نيز تا حد مشخصي بيشتر مي شود.

 نحوه كاشت ،داشت، نهال گردو

 

كاشت نهال گردو كانادايي ، مي بايست با احتساب ارتفاع ريشه آن در حدود 0.5 متري تا 0.75 متري انجام گردد

كاشت نهال گردو كانادايي ، مي بايست با احتساب ارتفاع ريشه آن در حدود 0.5 متري تا 0.75 متري انجام گردد. نكته مهم پس از كاشت اين است كه حتما پس از كاشته شدن آن، از كودهاي ارگانيك حيواني براي تقويت نهال بهره گرفت.

خصوصيات درخت گردو

از بارزترين خصوصيت هاي درخت گردو كانادايي ، كمي تمايل اين درخت به سمت راست يا چپ است و به طور طبيعي، به صورت كاملا عمودي رشد نمي كند. براي رشد عمودي نهال گردو كانادايي ، مي توان از تكيه گاه هاي چوبي به ارتفاع درخت يا نهال بهره برد. اگر اين كار از دوران كم سن و سال بودن و در كل نهال گردو كانادايي صورت گيرد، ميزان غير عمود بودن آن، به طرز چشمگيري كاهش مي يابد.

 ارتفاع درخت گردو

ارتفاع درخت گردو كانادايي ، بسته به نوع اقليم و محل كاشت و همچنين آبياري منظم آن دارد. اين رقم ارتفاعي بين 10 تا 14 متر را ، مي تواند با در بر داشتن وزن ميوه ي خود تجربه نمايد.

ميزان باردهي درخت گردو

همان گونه كه عنوان شد از نهال گردو كانادايي ، تا حدود ده سالگي نبايد انتظار باردهي در سطح تجاري را داشت ؛ اما از اين سن به بعد مي توان انتظار داشت كه در هر هكتار بين 6 تا 7 تن گردي مرغوب را ، بارهي داشته باشد.

 عملكرد درخت گردو

عملكرد نهال گردو كانادايي و همچنين درخت آن، قدرت رويشي متوسط رو به بالايي دارد . از خصوصيات بسيار مثبت اين رقم، بسيار ديرگل بودن آن در مناطق سرد سير است؛ كه سبب عدم سرمازدگي شكوفه هاي نورس مي شود. نوع تشكيل جوانه هاي محصول اين درخت به طور متوسط 75 درصد در ساقه هاي اصلي و جانبي است كه راندمان ، خوبي براي آن رقم زده است.

 مشخصات درخت گردو

درخت گردو كانادايي ، از دسته ارقامي از گردو است كه مقاومتي بسيار بالا در ميان ديگر ژنوتيپ هاي گردو ، در برابر سرما و يخ زدگي دارد. زمان گلدهي اين رقم، در انتهاي اسفند و اوايل فروردين است و زمان برداشت محصول آن، طي ماه شهريور است.

عملكرد نهال گردو

بايد تلاش كرد تا حد ممكن آن را در برابر يخ زدگي مصون نگه داشت

نهال گردو كانادايي ، راندمان بسيار خوبي در برابر سرما دارد اما محافظت از آن در اين دوره از سرماي بسيار شديد الزامي است و بايد تلاش كرد تا حد ممكن آن را در برابر يخ زدگي مصون نگه داشت.

فاصله نهال گردو كانادايي :

حداقل فاصله نهال گردو كانادايي ، در زمين هاي شيبدار 5 در 5 متر و در زمين هاي هموار 7 در 7 متر مي باشد.

قيمت نهال گردو

براي اطلاع از به روز ترين قيمت نهال گردو چندلر ، مي توانيد به وب سايت مراجعه فرماييد يا با روابط عمومي شركت معتبر بزرگ و بسيار مشهور نهالستان مهندس سعيد قاسمي؛ ارتباط برقرار كنيد و علاوه بر آگاهي از، آخرين قيمت اين نهال از مشاوره ي كارشناسان زبده ي ما نيز بهره مند شويد.


برچسب: خريد نهال گردو كانادايي-فروش نهال گردو كانادايي-قيمت نهال گردو كانادايي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۶:۱۴ توسط:sajad موضوع: نظرات (0)

نهال گردو تويسركان

نهال گردو تويسركان طلايي ترين و منحصر به فردترين نوع گردوي ايراني و يكي از بهترين انواع گردو در سطح جهان

عملكرد گردو

نهال گردو تويسركان ، سمبل برترين نوع گردوي ايراني است. همانند گلاب قمصر كاشان، اين نوع گردو نيز، نه تنها در ايران، بلكه در بسياري از ديگر نقاط جهان از با كيفيت ترين انواع گردو به حساب مي آيد. بازدهي نسبتا مناسب و طعم فوق العاده در كنار مواد مغذي بسيار غني، از اين گردو ، يكي از برترين انواع اقلام گردو را در سراسر جهان ساخته است.

 

نهال گردو تويسركان ، در عين داشتن تمامي صفات بر شمرده شده، از انواع تجاري گردو نيست

خصوصيات نهال گردو تويسركان

نهال گردو تويسركان ، در عين داشتن تمامي صفات بر شمرده شده، از انواع تجاري گردو نيست . يكي از دلايل اصلي اين موضوع باردهي نسبتا كم اين رقم در مقايسه با ديگر اقلام گردو ، است. البته، با ورود نمونه ي اصلاح شده ي نهال گردو تويسركان ، اين مشكل تا حد بسيار زيادي مرتفع شده است و در حال حاضر، ايران پس از آمريكا ، دومين صادركننده ي بزرگ گردو در جهان به حساب مي آيد.

مشخصات گردو

 

اصلي ترين مشخصه ي بسيار خاص گردوي تويسركان را مي توان در مزه ي بسيار خاص و فوق العاده ي آن ديد

اصلي ترين مشخصه ي بسيار خاص گردوي تويسركان را مي توان در مزه ي بسيار خاص و فوق العاده ي آن ديد. اما سرشار بودن نهال گردو تويسركان از املاح بسيار مغذي، و فوق العاده موثر همچون پتاسيم، منگنز، فسفر و مقدار معتنابهي ويتامين سي به اين گردو، كيفيتي بي نظير بخشيده است و نام اين گردو در بسياري از نقاط جهان، به عنوان برترين نوع گردو، بسيار پر آوازه است.

ارتفاع نهال گردو

نهال گردو تويسركان ، بين 1 تا 2 متر است و نهالستان مدرن مهندس قاسمي، بهترين و با كيفيت ترين نوع اين نهال را در بسته بندي هاي گلداني، پلاستيكي و ... با بهترين كيفيت، در اقصي نقاط كشور ، به دست شما خواهد رساند.

ميزان باردهي گردو

ميزان باردهي نهال گردو تويسركان و درخت آن ، همانطور كه عنوان شد در حد تجاري نيست و به طور متوسط، اين نوع گردو در هر هكتار يك و نيم تن باردهي را، بيشتر دارا نمي باشد.

 نحوه كاشت، داشت، نهال گردو

خصوصيت كوهستاني تويسركان، بسياري از موارد لازم براي كاشت گردو را ، به صورت خدادادي مهيا نموده است. اما بهترين نحوه كاشت نهال گردو تويسركان ، قرار دادن آن در عمق حدودا نيم متري تا هفتاد و پنج سانتيمتري دامنه هاي شيبدار است. مناسب ترين زمان كاشت نهال، در اوايل بهار است.

اين قلم از جمله ارقام بسيار آسيب پذير گردو است؛ و به دليل زود گل بودن بسيار مستعد سرمازدگي ميوه و درخت است. ايده آل ترين نوع نگهداري و داشت نهال گردو تويسركان ، حفاظت آن در برابر سرما و گرماي زياد است .

خصوصيات درخت گردو

 

درخت گردوي تويسركان، يكي از بهترين انواع درختان گردو است

درخت گردوي تويسركان، يكي از بهترين انواع درختان گردو است. اين درخت در آب و هواي خاص و بسيار معتدل تويسركان و فراواني آب اين خطه، آنقدر قدرتمند و پرنشاط است كه در بدو ورود هر گردشگري به تويسركان، بيننده را از زيبايي، صلابت و ارتفاع خود متحير مي سازد.

 به همين علت، وزارت كشاورزي، طي دو سه سال اخير بانك پيوندك گردو و نمونه ي اصلاح شده ي نهال گردو تويسركان را، در اين شهر داير نموده است و اين موضوع نياز كشور به پيوندك را؛ تا حد بسيار زيادي مرتفع نموده است. البته نمونه ي اصلاح شده، بسيار پر بارتر است و تقريبا در هر هكتار چهار تن گردو را به راحتي تامين مي نمايد.

 ارتفاع درخت گردو

نمونه ي بالغ نهال گردو تويسركان و درخت تويسركان ، ارتفاعي 20 متري را به راحتي ايجاد مي نمايد. البته در موارد زيادي ارتفاع اين درخت از اين حد نيز، فراتر مي رود.

ميزان باردهي درخت گردو

ميزان باردهي نهال گردو تويسركان و درخت آن به طور متوسط پس از به بلوغ رسيدن ، يك و نيم تن گردو در هر هكتار است. البته بايد توجه داشت كه اين رقم كمي دير بازده است و در ابتدا نيز، رشد كمي دارد اما در حدود 3 سالگي يا كمي بيشتر از عمر نهال گردو تويسركان ، سرعت رشد و باردهي آن به طور قابل ملاحظه اي بيشتر مي شود.

 عملكرد درخت گردو

 

درخت گردو تويسركان، عليرغم دارا بودن خصوصيت هاي بسيار خاص و منحصر به فرد، نيازمند نگهداري بسيار زياد و همچنين، آب زياد است

درخت گردو تويسركان، عليرغم دارا بودن خصوصيت هاي بسيار خاص و منحصر به فرد، نيازمند نگهداري بسيار زياد و همچنين، آب زياد است. پس در انتخاب نهال گردو تويسركان، اين موارد را حتما مورد توجه قرار دهيد. اما راندمان درخت گردو تويسركان، در نوع خود بي نظير است و ميزان امگا 3 موجود در اين رقم، حتي از ماهي و تخم مرغ نيز بيشتر است.

 مشخصات درخت گردو

نهال گردو تويسركان و درخت آن را مي توان طلايي ترين رقم گردو دانست. ارتفاع زياد و سايه اندازي مناسب و عرض بسيار زياد اين درخت، از خصوصيات بارز نهال گردو تويسركان ، است.

عملكرد نهال گردو

عملكرد و راندمان نهال گردو تويسركان ، در مقايسه با اقلامي مانند چندلر، فرنور يا برخي ديگر از انواع گردو چندان ، قابل رقابت نيست و اين نهال بيشتر به كار باغداري مي آيد و بهره گيري از آن جهت موارد تجاري، با توجه به بازده نه چندان زياد آن، مناسب نيست.

فاصله نهال گردو تويسركان :

نهال گردو تويسركان ، در اوج بلوغ خود گاها تا ده متر عرض پيدا مي كند، اما به طور متوسط فاصله مابين درختان را بايد، بين 7 تا 8 متر در نظر گرفت. نكته بسيار پر اهميت، هرس نمودن درخت در هنگام خواب زمستاني است كه مي بايست حتما، پس از برگ ريزي آن انجام گيرد.

قيمت نهال گردو

براي اطلاع از به روز ترين قيمت نهال گردو تويسركان ، مي توانيد به وب سايت مراجعه فرماييد يا با روابط عمومي شركت معتبر بزرگ و بسيار مشهور نهالستان مهندس آرمين قاسمي؛ ارتباط برقرار كنيد و علاوه بر آگاهي از، آخرين قيمت اين نهال از مشاوره ي كارشناسان زبده ي ما نيز بهره مند شويد.


برچسب: خريد نهال گردو تويسركان-قيمت نهال گردو تويسركان-فروش نهال گردو تويسركان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۴:۲۸ توسط:sajad موضوع: نظرات (0)

نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر، بهترين رقم گردوي ايران

نهال گردو چندلر، از بهترين اقلام گردو در كشور ايران مي باشد كه منشا اصلي زيستگاه و سازنده اين رقم، كشور آمريكا بوده است. خريد و فروش نهال چندلر در مجموعه اي بسيار علمي و به روز نهالستان سعيد قاسمي برگرفته از برترين فن آوري هاي علمي روز دنيا توليد، تكثير و در اختيار باغداران گرامي قرار مي گيرد. در ذيل به بررسي خصوصيات گياهي اين رقم نهال گردو چندلر مي پردازيم.

 

خصوصيات نهال گردو چندلر:

نهال گردو چندلر يكي از ارقام گردوي پيوندي است، كه براي اولين بار توسط اساتيد دانشگاه كالفرنيا به دنيا معرفي گرديد و در حال حاضر از ارقام بسيار پرطرفدار در كالفرنيا مي باشد و در جهان توجه بسيار زياد طرفداران را به خود  جلب كرده و شناخته شده است.

حال توجه شما را به ارزيابي خصوصيات رقم نهال گردو چندلر جلب مي كنيم:

 

ارتفاع نهال گردو چندلر:

 ميانگين رشد اين گياه تا ارتفاع 2.5 تا 3 متر در ايران تخمين زده شده است كه با اين ميزان رشد عملكرد ميوه دهي مناسبي را خواهد داشت. با توجه به محيط كاشت مناسب اين رقم، چنانچه رسيدگي كافي از لحاط محيط رشد و مواد مغذي لازم در اختيار نهال قرار داده نشود رشد كمتري را خواهد داشت و سبب بروز اختلال و كاهش عملكرد از لحاظ كارايي و ميوه دهي را ايجاد خواهد كرد.

 

ميزان باردهي نهال گردو چندلر:

حداكثر عملكرد ميوه در نهال گردو چندلر 6-7 تن در هكتار مي باشد. كه در حقيقت در سال هاي اوليه باردهي از هر اصله درخت گردو در طول يك سال تقريبا 5 تا 6 كيلوگرم ميوه خشك برداشت خواهد شد و در درختان بالغ اين باردهي تا حدود 30 الي 35 كيلوگرم هم خواهد رسيد. شروع به محصول دهي و باردهي اقتصادي در رقم چندلر از سال پنجم آغاز مي شود.

نكات مهم كاشت و فواصل كاشت، داشت، و برداشت نهال گردو چندلر:

با توجه به نياز سرمايي اين نهال كه معادل 800 ساعت بين 5 تا 10 درجه سانتي گراد در طي فصول پاييز و رمستان مي باشد، نهال گردو چندلر را در گروه نهال هاي گردوي بسيار مقاوم به سرما دسته بندي مي كنند. و از اين بابت توصيه مي شود كه كاشت آن در فصول سرد، با توجه به ارتفاع نهال گردو لحاظ گردد. همچنين مناسبترين فاصله و ارتفاع از سطح دريا 400 الي 1200 متر ارزيابي شده است..

در مرحله داشت نهال گردو چندلر، مناسبترين فاصله كاشت در طي ساليان تحقيقات علمي براي اين رقم نهال گردو 7*5 سانتي متر از يكديگر پيشنهاد شده است. و بايد اين موضوع را در هنگام كاشت نهال گردو چندلر لحاط نمود كه قدرت رشد درخت، متوسط به طور نيمه راست رشد مي كند.

با رعايت اين فواصل كاشت متعاقبا"، هر هكتار از باغات گردو 280 اصله نهال گردو چندلر را در خود جاي خواهند داد. نكته ديگر درباره ي اين رقم گردو در ارتباط با داشت يا نگهداري نهال گردو، اين است كه مي بايست به ازاي هر 20 نهال كاشته شده براي نگهداري و دور نگهداشتن آن، از آفات حداقل يك درخت جهت گرده افشاني در نظر گرفته شود. بدين منظور توصيه مي گردد از رقم فرانكوت و يا فرانكت و همچنين گردوي RDM جهت گرده افشاني باغات گردو چندلر استفاد شود.

از نكات مهم ديگر در مراحل نگهداري از اين نهال ميزان آبياري مي باشد، كه نياز آبياري آن 7000-1000 مترمكعب در هكتار است و بهتر است هر 7– 10 يك بار در سايه انداز اين كار به صورت مداوم انجام پذيرد.

در مورد برداشت محصول از نهال گردو چندلر يا درخت بالغ، طبق تحقيقات ثابت گرديده است كه هر اصله 10 كيلوگرمي در ميزان 280 اصله در هكتار، بنابر آزمايش هاي ميداني بين 5 تا كيلوگرم بار بدهد. همچنين دقت در برداشت اين محصول و عدم وارد نمودن خسارت به ساقه هاي درخت، از ديگر مواردي است كه حتما بايد رعايت شود.

رقم چندلر از ارقام بسيار زودبازده محسوب مي شود و داراي عمر اقتصادي بالي 100 سال مي باشد.

رقم چندلر داراي مقاومت بسيار بالايي در برابر آفات دارد و با رعايت نكات بهداشتي و سم پاشي به ميزان مناسب يك عملكرد خوب  در باردهي را شاهد خواهيم بود.

 

مشخصات ميوه گردو چندلر:

با توجه به شكل ظاهري و كيفيت بالاي طعم و مزه و ميزان اسيد چرب موجود در ميوه درخت چندلر، از مرغوب ترين و پرطرفدارترين ميوه هاي گردو به حساب مي آيد. رنگ مغز ميوه رقم چندلر بسيار سفيد مي باشد. و از درصد چربي بسيار بالايي در بين ارقام ديگر برخوردار است. وزن ميوه رسيده آن 15 گرم و همچنين وزن مغز حدودا 10 گرم مي رسد. شكل ميوه رقم چندلر به صورت بيضي است و ضخامت پوست چوبي آن بسيار كم و نازك است و در زمره پوست نازك ترين ارقام درخت گردو جاي دارد..

 

فروش نهال گردو چندلر:

مجموعه نهالستان سعيد قاسمي، ارائه دهنده بهترين خدمات در زمينه فروش نهال گردو چندلر است. با قاطعيت تمام و برمبناي سابقه طولاني در توليد، تكثير و پرورش انواع نهال گردو مدعي فروش بهترين نهال گردوي چندلر در ايران هستيم، چرا كه تمامي باغداران و مشتريان گرامي ما با برداشت هاي بسيار بالاو عملكرد زياد درختان گردوي خود مواجه هستند و اين موضوع به نوبه خود صحه اي بر اين ادعاي ما مي باشد.

همچنين بهره گيري از متخصصين توانمند جهت پرورش علمي و دقيق اين رقم گردو منجر به اين شده است بهترين و با كيفيت ترين نهال گردوي چندلر را در مركز نهالستان سعيد قاسمي پرورش و با مناسبترين قيمت نهال گردو را در بازار ايران عرضه داريم.

 

خريد نهال گردو چندلر:

طرفداران نهال گردو و همچنين باغداران گرامي جهت خريد نهال گردو چندلر مي توانند، نهال هاي خود را با رعيايت بهترين شرايط بهداشتي و برخورداري از تمامي خصوصيات مهم و ويژه يك نهال گردو با قيمتي بسيار مناسب خريداري نمايند تا بالاترين عملكرد باردهي و ميوه دهي نهال ها را كه در اين مجموعه داراي ضمانت هستند شاهد باشند.


برچسب: خريد نهال گردو چندلر-فروش نهال گردو چندلر-قيمت نهال گردو چندلر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۱:۳۴ توسط:sajad موضوع: نظرات (0)